USEIN KYSYTYT
KYSYMYKSET
KYSYMYKSET
Merkkilista
Meillä Ninyesillä halutaan tehdä vastuullisista valinnoista mahdollisimman helppoa – myös second hand -shoppailussa. Siksi myymme vain laadukkaita merkkejä.
Meillä on jo yli 160 hyväksyttyä brändiä listalla, ja lisää tulee koko ajan! Jos mielessäsi on merkki, joka meidän ehdottomasti kannattaisi lisätä, laita ihmeessä vinkkiä – kuulemme mielellämme!
Valitettavasti emme voi vastaanottaa tuotteita, jotka eivät kuulu hyväksyttyjen merkkien listalle. Ninyesin second hand -valikoimaan hyväksytään vain ennalta kartoitettuja ja vastuullisiksi todettuja brändejä.
Hyvä uutinen! Voit aina ehdottaa meille uutta merkkiä verkkosivujemme yhteydenottolomakkeen kautta. Kartoitamme uusia vastuullisia vaatebrändejä jatkuvasti ja päivitämme merkkilistaamme säännöllisesti – itse asiassa kuukausittain!
Löydät merkkilistamme täältä.
lahjakortit / hyvitys
Kyllä, Ninyesin hyvityskäytäntö on uudistunut 15.5.2025 alkaen. Mikäli täytät resale-lomakkeen 15.5.2025 tai sen jälkeen, sinulle maksetaan hyvitystä uusien ehtojen mukaisesti:
Jos täytit resale-lomakkeen ennen 15.5.2025, tuotteisiisi sovelletaan vanhoja ehtoja:
Hyvitykset maksetaan aina lahjakorttina.
Lue lisää ja täytä resale-lomake helposti täällä.
Saat lahjakorttihyvityksen myymistäsi tuotteista niiden arvioidun second hand -hinnan perusteella. Ninyes maksaa sinulle:
Hyvityksestä vähennämme käsittelymaksun 2,80 € / tuote sekä mahdolliset lähetyskulut. Jos palautat tuotteesi johonkin Ninyesin palautuspisteistä, emme vähennä lähetyskuluja lainkaan – kätevää ja edullista!
Arvioimme jokaisen tuotteen yksilöllisesti. Hintaan vaikuttavat:
Tuotteen kunto on merkittävä tekijä hinnassa – esimerkiksi kahdella samanlaisella tuotteella voi olla eri second hand -hinta, jos niiden kuntoluokat eroavat.
Joskus joudumme hylkäämään tuotteita, jotka eivät vastaa myyntiehtojamme. Syitä voivat olla esimerkiksi:
Voit tarkistaa yksityiskohtaiset ohjeemme täältä.
Kyllä voit – kunhan palautat vähintään yhden tuotteen valitsemaltasi brändiltä, voit valita lahjakortin kyseiseen kauppaan. Jos lähetät tuotteita useilta brändeiltä, voit halutessasi jakaa hyvityksen eri lahjakorteille.
Jos valitsemasi brändin lahjakortti ei ole saatavilla, voit aina valita Ninyes-lahjakortin, joka käy ostoksiin verkkokaupassamme.
Saat lahjakortin sähköpostitse noin kahden viikon sisällä siitä, kun tuotteet saapuvat meille. Ensin käsittelemme tuotteesi ja lähetämme sinulle yhteenvedon arvioidusta arvosta ja hyvityksestä.
Sinulla on 3 päivää aikaa hyväksyä tai hylätä ehdotuksemme. Ellemme saa vastausta, hyväksymme sen automaattisesti. Tämän jälkeen saat lahjakortin sähköpostiisi suoraan valitsemaltasi brändiltä muutaman arkipäivän kuluessa.
Lahjakortin voimassaoloaika vaihtelee 3–24kk välillä, ja on merkkikohtainen. Alla olevasta listasta voit tarkistaa valitsemasi merkin lahjakortin voimassaoloajan kuukausissa:
Yleiset / miten palvelu toimii
Kun tuotteesi saapuvat meille, lähetämme sinulle vahvistusviestin sähköpostitse. Tässä viestissä näkyy myös arvio käsittelyajasta.
Huomaathan, että toimitusaika voi vaihdella riippuen siitä, millä tavalla paketti on lähetetty. Joskus viestimme voivat päätyä roskapostikansioon, joten kannattaa tarkistaa myös se. Jos et löydä viestiä tai haluat tarkistaa lähetyksen tilan, voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Kyllä! Kun saat ja hyväksyt lahjakorttiehdotuksen, voit samalla ilmoittaa meille, mitä haluat tehdä hylätyille tuotteille:
Huomioithan, että valitsemasi palautustapa voi vaikuttaa lahjakortin summaan postikulujen osalta.
Kyllä voit! Kaikki kerätyspisteemme ottavat vastaan kaikkien hyväksyttyjen brändien tuotteita.
verkkokauppa
Kyllä onnistuu! Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin lähetämme sinulle maksulinkin postikulujen maksamiseen ja toimitamme tilauksesi postitse.
Sama pätee myös, jos et pystykään noutamaan tilausta toimipisteeltämme – voimme postittaa sen sinulle joustavasti.
Valitettavasti emme voi säilyttää tuotteita pidempään useamman tilauksen yhdistämistä varten. Jos kuitenkin teet toisen tilauksen heti ensimmäisen jälkeen, ja tilaustasi ei ole vielä ehditty käsitellä, voimme mahdollisesti yhdistää tilaukset.
Tällöin suosittelemme olemaan heti yhteydessä asiakaspalveluumme, mielellään puhelimitse. Autamme mielellämme, mikäli se on logistiikan puolesta mahdollista!
Myymme tuotteet siinä kunnossa kuin saamme ne asiakkailta. Ohjeistamme asiakkaitamme toimittamaan tuotteet meille puhtaina ja hyväkuntoisina.
Mikäli tuotteessa on tahroja tai muita huomioita, ne on mainittu tuotetiedoissa ja kuntoluokituksessa. Suosittelemme tarvittaessa pesemään tuotteen ennen käyttöä.
Emme vaihda kenkiin uusia sisäpohjallisia. Myymme kengät siinä kunnossa kuin olemme ne vastaanottaneet. Tuotetiedoissa kerrotaan tarkasti kengän kunto ja mahdolliset kulumat myös sisäpohjien osalta.