PALAUTUKSET JA REKLAMAATIOT

Jos et ole tyytyväinen ostoksiisi, voit palauttaa tilaamasi tuotteet 14 päivän kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Tuotteen täytyy samassa kunnossa kuin ostaessa. 

Jos haluat peruuttaa tilauksen, huomioithan, että käytämme myös peruttuihin ja noutamattomiin tilauksiin palautuskäytäntöämme ja perimme käsittelykulut riippumatta siitä, onko tuotetta ehditty jo pakata.

Palautuskulut Suomessa ovat 4,90€ per palautus, mikäli haluat valita palautuksen alkuperäiselle maksutavalle. Palautuskulut vähennetään hyvityksen yhteydessä.

Vaihtoehtoisesti voit valita palautuksen lahjakortille, jolloin emme veloita palautuskulua. Emme myöskään veloita palautuskuluja Lauttasaaren toimistoon tuoduista palautuksista. 

Ilmoitathan meille palautuksesi yhteydessä haluatko palautuksen alkuperäiselle maksutavalle vai lahjakortille. 

Pakkaa tuotteet hyvin (mielellään samaan pakettiin, kuin missä sait ne) ja lisää palautuksesi mukaan alla olevat tiedot:

  • Tilausnumero
  • Tilaajan nimi
  • Palautuksen syy: palautus / reklamaatio
  • Palautettavat tuotteet
  • Haluatko palautuksen alkuperäiselle maksutavalle vai lahjakortille (lahjakortti on käyettävissä Ninyesin verkkokaupassa)

Palautus myymälään

Voit palauttaa tilauksesi veloituksetta Lauttasaaren toimipisteeseen asiakaspalveluaikoina ti-to klo 12-16. Osoitteemme on Veneentekijäntie 18 B2, Helsinki.

Palautus postitse 

Voit käyttää postipaketeille postin asiakaspalautusta. Sinulle ei tule toimituskuluja Postissa, kun käytät paketin lähettämisessä asiakaspalautustunnustamme 671577. Kaikista palautuksista veloitamme kuitenkin käsittelykulun 4,90€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. 

Kirjoita paketin päälle osoitetietomme ja asiakaspalautustunnuksemme:  

Asiakaspalautustunnus: 671577 / Ninyes Oy 

Palautusosoite: Asiakaspalautus, Veneentekijäntie 18 B, 00210 Helsinki, 

Vie paketti postin toimipisteeseen. Pyydä Postin tiskiltä kuitti palautuksesta, niin saat seurantakoodin. Tämä auttaa, jos paketin kulkua on jostain syystä seurattava.

Voit palauttaa paketin myös Postin automaatteihin sopimustunnuksellamme 671577 ja "Helposti-koodilla", lisätietoja löydät täältä: https://www.posti.fi/fi/henkiloille/paketit-ja-seuranta/palauta-paketti. Valitse ”Palauta sopimusnumerolla” ja kirjoita Sopimusnumero -kohtaan yllä oleva tunnuksemme ja täytä omat tietosi ja varaa lokero lähimmästä postin automaatista. 

Palautus Schenkerillä 

Mikäli olet tehnyt alkuperäisen tilauksen Schenkerillä, voit palauttaa paketin samaan toimipisteeseen, josta olet sen noutanut. Sinulle ei tule toimituskuluja Schenkerillä. Kaikista palautuksista veloitamme kuitenkin käsittelykulun 4,90€, joka vähennetään hyvityksen yhteydessä. 

Tarkista, että paketin päällä näkyy alkuperäinen osoitetarra, josta selviää osoitteemme. Pyydä tiskiltä kuitti palautuksesta. Tämä auttaa, jos paketin kulkua on jostain syystä seurattava. 

Säilytäthän kuitin palautuslähetyksestä, kunnes olet saanut hyvityksen tai kuittauksen, että palautus on loppuunkäsitelty. Kuitti palautuslähetyksestä toimii todisteena palautuksesta, jos paketti katoaa.

Ruotsi, Tanska, Baltian maat, Saksa, Belgia, Alankomaat, Espanja

Saat tilauksesi mukana palautusohjeet sekä paketin päälle liimattavan palautustarran. Palautuskulut 5,90€ vähennetään sinulle hyvitettävästä summasta.

Muut maat

Voit lähettää palautuksen myös muista maista, kun maksat palautuskulut itse.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme home@ninyes.com ja saat meiltä tarkemmat ohjeet palautukseen. Kerrothan viestissä nimesi, tilausnumerosi ja puhelinnumerosi sekä mitkä tuotteet haluat palauttaa.

Palautusten käsittelyaika on 7 – 14 arkipäivää. Saat sähköpostia, kun palautuksesi on käsitelty. Palautettavien tuotteiden ostosumma palautetaan automaattisesti käyttämällesi maksutavalle tai toiveesi mukaan lahjakortille. Vähennämme mahdolliset palautuskulut palautettavien tuotteiden arvosta. 


Jos palautuksen jälkeen saamasi määräale, postikuluale tai muu vastaava ei enää täyty, huomioidaan tämä palautettavassa summassa.  


Mikäli palautat tilauksesi kokonaisuudessaan, palautamme sinulle tilauksen yhteydessä veloitetut alkuperäiset toimituskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä. 

Voit tehdä reklamaation, jos tuote ei vastaa tuotekuvausta tai kuvia, tai tuote on väärennös. Reklamaatiota ei voi tehdä virheistä, jotka on kuvattu tuotekuvauksessa, tuoksun takia (suosittelemme pesemään kaikki vaatteet ennen käyttöä), pienet tai huomaamattomat tahrat tai kulumat, pienet erot kuvien väreissä tai jos tuote ei ole sopiva. Voit kuitenkin aina käyttää 14 päivän palautusoikeuttamme.


Mikäli vastaanottamasi tuote on viallinen, voit tehdä reklamaation 14 päivän sisällä tuotteen vastaanottamisesta lähettämällä meille kuvan tuotteen viasta, selityksen tilanteesta, tilausnumerosi, nimesi sekä puhelinnumerosi sähköpostitse home@ninyes.com. Palaamme asiaan mahdollisimman pian! Reklamaatiotapauksissa emme veloita palautuskuluja. 


Jos palautuksen jälkeen saamasi määräale, postikuluale tai muu vastaava ei enää täyty, huomioidaan tämä palautettavassa summassa.  


Mikäli palautat tilauksesi kokonaisuudessaan, palautamme sinulle tilauksen yhteydessä veloitetut alkuperäiset toimituskulut. Muussa tapauksessa toimituskuluja ei hyvitetä. 

Mikäli tuote on kadonnut kuljetuksen aikana, vioittunut, sinulle on toimitettu väärä tuote tai tuote ei ole saapunut kohtullisessa ajassa, ilmoitathan tästä välittömästi asiakaspalveluumme home@ninyes.com. Selvitämme asian puolestasi.